Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. poz. 1741 z późn. zm),
Ustawa z dnia 31stycznia 1959r. (j.t.Dz.U. z 2019r. poz.1473).
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok. Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.
Jeśli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
-karta zgonu wydana przez lekarza lub placówkę służby zdrowia,
- zezwolenie na pochowanie zwłok, wydane przez prokuratora w sytuacji gdy zachodzi podejrzenie, że przyczyną śmierci było przestępstwo,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
-ważny dokument stwierdzający tożsamość osoby dokonującej zgłoszenia zgonu- do wglądu.
Opłata skarbowa:
Zwolnione z opłaty skarbowej jest
-sporządzenie aktu zgonu
-pierwszy odpis skrócony aktu zgonu wydany osobie zgłaszającej zgon.
Opłacie skarbowej podlega:
- kolejny skrócony odpis aktu zgonu – 22 zł,
-odpis zupełny aktu zgonu – 33 zł,
- pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu, jeśli takie zostało udzielone – 17 zł
Miejsce załatwienia sprawy i osoba odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego, Kierownik USC - Joanna Maciejak, Z-ca kierownika Ewelina Jankowska
pok. 7, tel. (014) 6819724
godz. pracy: pon. 8:00 - 16:00, wt. - pt. 7:30 - 15:30,